JohanK - 24-01-2025 om 05:39
Ik wil even een pas op de plaats maken en teruggaan in de tijd nl. deel 2. Daarin werd ondermeer dit gezegd:
J: ….Bij het nabespreken van het gesprek met Dr. Wind (vrouw-vrouw) zei ze dat ze dit advies gekregen te heben (terwijl ze probeerde een glimlach op haar gezicht terug te dringen)
“dat als ik je een beetje geef van wat je zoekt, ik alles zou kunnen krijgen wat ik wil.
B. …dat Klinkt weinig professioneel, eerder samenzweerderig.
En verderop:
J. Maar dit moet je goed begrijpen. Dit is een traktatie. Ik ben niet van plan mijn man kwijt te raken, dus je krijgt dit alleen bij speciale gelegenheden,….
B:Je hoeft dit niet aldoor te doen. Misschien geregeld
J : "Niet geregeld," "Heel soms. Als je geluk hebt en een brave jongen bent, misschien eens per maand”
Ik haal dit even terug, want we zijn nu maanden (wellicht zelfs 1 jaar verder).
Veel van reacties (ook van mij) spreken over respectloosheid, een liefdeloos huwelijk, dwang van B. uit. En over de slet J.
Misschien klopt dit laatste wel, want ze krijgt haar zin. Veel seks met andere mannen, en dan 2 varianten die ze leuk vindt en waarvan ze geniet: de rauwe spannende seks, en de liefdevolle.
We zien B.’s worsteling omdat hij denkt dat hij nog altijd in de lead is, haar dit opdringt. (Wat zij voedt door de schuld bij hem te leggen) Terwijl hij eigenlijk sluw gemanipuleerd wordt door J. Het kwartje begint te vallen bij hem, dat hij gemanipuleerd wordt en de zaken anders moet aanpakken.
Maar lukt hem dat ook omdat hij altijd zwicht voor haar..
En komen die signalen bij J. ook door dat zij wellicht te ver is gegaan, dat er een punt bereikt van NO RETURN is bereikt, is dat hun relatie er aan onderdoor gaat. Dat ze haar man dreigt kwijt te raken wat ze niet wilde,
In dit geval wil ik refereren aan het commentaar van @Jan18184 die aangeeft iets gelijksoortigs meegemaakt te hebben. Wel veel korter, tijdens een vakantie en een tijdje langer, maar dan nog. Het was een fase in hun leven, ze hebben gelukkig bijtijds op de rem getrapt,. En kijken er nu op terug als een verrijking van hun leven.
Laten we hopen dat dit ook hier gebeurt. Dat zij dit samen bespreken en eerlijk tegenover elkaar durven zijn. Elkaar geen schuldgevoel aanpraten, maar accepteren dat het bij hun liefdesspel hoorde en duidelijk de grenzen bespreken. Nu bungelt B. een beetje en is het goed hij tegenwind gaat geven.
Op naar het vervolg.
Reactie op: Het Vuur Ontstoken - 20 (Hetero)