Surcouf - 21-03-2022 om 04:06
Eén van de beste, zoniet de beste episode uit dit steeds mooier wordende verhaal. Ik volg trouw en heb dus ook elke episode gelezen. En er op uitgekeken...nee, nog lang niet.
Toch heb ik een stukje kritiek, bij hoge uitzondering. Dat heeft te maken met het stukje straf dat Mark kreeg. Hoewel de wens van een levenslange straf gecombineerd met een TBS aanlokkelijk is, is dit in Nederland niet mogelijk.
Een levenslange straf is bedoeld om een misdadiger voor altijd buiten de maatschappij te houden, zonder kans op terugkeer (hoewel de Nederlandse wet voorziet in een weegmoment na 25 jaar). TBS is een straf die weliswaar redelijk onbeperkt kan voortduren maar wel gericht is op rehabilitatie en terugkeer naar de maatschappij.
Eén van 's Nederlands bekendste strafpleiters, de heer Willem Jan Ausma, die ik persoonlijk ken, heeft daar ooit het volgende over gezegd:
(Zie volgende reactie.)
Reactie op:
Igor Strawinsky - 21-03-2022 om 00:24
Ik moet de woorden zoeken om te kunnen reageren en dat is verdomd moeilijk. Het is maar een 'verhaal' maar zo realistisch geschreven dat je het gevoel krijgt alsof je er zelf bij aanwezig was en dat hakt er gevoelsmatig flink in. Ik had vandaag een drukke dag met veel visite omdat ik een jaar ouder ben geworden. Ik vertelde tegen mijn vriendin dat ik naar bed ging omdat ik vermoeid was, maat toen ik zag Dannyboy een nieuw verhaal had geschreven moest ik het lezen. Uiteindelijk toch te vermoeid om het geheel te lezen, na 2 uur te hebben geslapen uiteindelijk toch nog afgelezen en deels kwaad op de misdadigers die dit veroorzaakt hebben. Hoop dat Danny en Mandy hunliefdes geluk weer hervinden. Groet ,Ron
Reactie op:
Simon1967 - 20-03-2022 om 19:33
WAUW
Wat een emoties Danny ik had. Er last van bij dit deel trouwens bij elk deel van dit verhaal is het een achtbaan van emoties. Weer een dikke 10 ik hoop Dat het tussen Danny en Mandy weer goed komt nu 2 weken wachten wat erg lang is.
Erg bedankt voor je PDF bestand
Ga zo door
WAUW en nog eens WAUW
Reactie op:
Respect - 20-03-2022 om 13:28
Ik vind me helemaal terug in de reactie van Oelewapper.
Je leest elk verhaal sedert je ontvoering in volledige concentratie en met spanning hopende dat het goed zou aflopen.
Blij dat je weer bijna de oude Danny bent,laat je allerliefste schat Mandy maar terug genieten van alles wat ze zo lang gemist heeft.
DIKKE PROFICIAT!!!
Reactie op:
Respect - 20-03-2022 om 11:37
Om de een of andere reden heb ik dit verhaal gemist zag ik toen ik deel 53 wou lezen.
blij dat alles goed gekomen is en de 3 schoften opgepakt zijn.
Nu snel volgend deel lezen ben te nieuwsgierig
Reactie op:
Geert Jan - 20-03-2022 om 11:15
Een heerlijke serie om te lezen.
Ga vooral door 👍👍
Reactie op:
Hein12756 - 20-03-2022 om 10:45
Super 👍👍👍
Reactie op:
Leon - 20-03-2022 om 10:01
Wat een adembenemd verhaal weer, ongelooflijk.
Heel lang moeten wachte, te lang eigenlijk, want dit verhaal grijpt je gewoon aan, het is zo realistisch.
Danny, wat een verhaal is dit, brilliant gewoon.
In 1 ruk gelezen en het zal niet bij 1x blijven.
Zoals Jan al gezegd heeft, WAUW!!!
Ik wacht met smart op het volgende deel.
Grtjes vanaf de noordzee, Leon
Reactie op:
MarinusB - 20-03-2022 om 09:13
Ik ben het met Jan eens: WAUW!
Maar toch wil ik er nog wel wat woorden aan toevoegen. Dit verhaal lijkt mij voor jou ook een emotionele achtbaan. Van ultiem genot en plezier tot zeer heftige, emotionele dieptepunten en het langzame terug opkrabbelen daaruit. Taalkundig niet je beste aflevering, maar wel een van de mooiste.
Doe mij maar zo'n pdf, deel 1 uit de Danny-trilogie. 😊
Reactie op:
Cocacolafan - 20-03-2022 om 08:26
Wouw weer met tranen zitten lezen , echt Danny als het verhaal helemaal ten einde is zou ik het graag op mijn gemak willen lezen. Weer heel fijn dat het goed gaat met je , merk er zitten dingen in waar ik mijn zelf in zie. Kijk uit naar het vervolg , dank dat je ons mee laat lezen Dikke 10+++++++++++
Reactie op: