JohanK - 25-04-2025 om 10:06
Beste Tom, Je hebt het goede gedaan, hoe pijnlijk en emotioneel dit ook is. Je mag je in je handen knijpen dat je Anna ontmoet hebt, waar de kinderen zo te lezen ook goed op reageren. En dat is belangrijk. Dit hele verhaal greep me aan, deels omdat ik in het grijze verleden ook door zo een proces ben heen gegaan, anderzijds ook omdat een aantal van de verhalen die ik oo deze site geplaatst hebt ook over overspel gaan, waarbij de vrouw ook moest werken als hoertje. Met een verschil: in al deze situaties kwam de man daar pas veel later achter. En was het damage control, met een tweetal voordelen: de vrouw wilde uit dit werk (of anders vormgeven wel in overleg met haar man, dus niet in het geheim) EN zij wist bijzonder goed dat haar man(ondanks alle bedrog) haar steunpilaar, haar ijkpunt in dit leven was. Dat zij zonder hem verloren was.
In h
Demi daarentegen staat aan de vooravond van zo een leven als hoer. Naïef als ze is doorziet ze zowel Mo als haar vriendin Stella niet. Ze ervaart het als een toevoeging op haar huwelijk, zoals ze min of meer aangeeft. Dat spannende leven dus en heeft moeite ermee te erkennen dat ze verliefd op Mo is. Want dat kan niet als je getrouwd bent. Voor haar was het nog een spelletje, zogezegd, waar ze aan verslaafd was.
Er zijn in het leven dat je je kop moet stoten voordat je er wijzer van wordt, van leert. Dit is zo een moment voor Demi, of beter levensfase. Daar moet ze doorheen, en jij kunt daar niets aan doen.
Je hebt het aangekeken, proberen te redden maar ze dacht die reddingsboei niet nodig te hebben, het wel zou loslopen. Je drong gewoon niet tot haar door en ik verdenk Stella ervan haar keer oo keer gerustgesteld te hebben, en haar daarmee verder in haar net getrokken te hebben. Dit was een verloren gevecht voor je, simpel omdat Demi te ‘dom’ was, te goed van vertrouwen , achteloos in de kwade bedoelingen van zowel Mo als Stella. En het voelt altijd pijnlijk aan als je een geliefde zo ten onder ziet gaan, je niets kunt doen. Je machteloos bent.
Het is niet anders, misschien heel misschien (afhankelijk ook van Anna) kun je weer een praatpaal voor haar worden, een rustpunt van waaruit ze een nieuw leven kan gaan opbouwen, als ze eenmaal uit die handen van die gasten is. Maar wanneer…?
De mensen wiens verhaal ik heb mogen schrijven, hebben vaak orde op zaken weten te stellen, en hun relatie weten te verdiepen. Makkelijk was dat zeker niet. Nu ben ik het verhaal van Wilma aan het herschrijven , en al gaat het niet over mij, toch grijpt me dat net zo goed als jouw verhaal. Die struggle om te begrijpen wat er gebeurt om je heen, pff
Ben benieuwd hoe dit verder gegaan is. Sterkte in ieder geval.
JohanK
Reactie op: Het Begin Van Het Einde Of - 12 (Hetero)